Sprawdź rozwój swojego dziecka!Nie słuchaj,że twoje dziecko" z tego wyrośnie","ze ma jeszcze czas", "że chłopcy później siadają" i wielu innych podobnych rad. Skonsultuj swoje dziecko u specjalisty zajmującym się całościowym rozwojem niemowlaków i wcześniaków.Unikniesz wielu późniejszych problemów. 

 Zapraszamy jeżeli twoje dziecka ma już zdiagnozowane dysfunkcje rozwojowe, ma zespół Downa, MPDz, wymaga terapii, rehabilitacji fizjoterapeuty lub ma inne dysfunkcje otrzymasz instruktaż, porady i propozycje dalszej pracy z dzieckiem.

Jeżeli twoje dziecko rozwija się prawidłowo, ale niepokoi Cię jego płaczliwość, trudności z karmieniem, kłopoty ze snem przyjdź otrzymasz porady jak postępować z dzieckiem lub pomoc konkretnego specjalisty. Nie lekceważ niepokojących sygnałów i zapewnień rodziny "że wyrośnie".

Poznaj niezwykłe Centrum, gdzie doświadczeni specjaliści dbają o Twojego maluszka oferując wszystko w jednym miejscu. Rozwój dziecka w okresie pierwszych 1001 dni od poczęcia, to czas szczególny. To w okresie ciąży i pierwszych trzech lat życia uruchamiają się okienka plastyczności mózgu. To w tym okresie tworzą się najważniejsze ścieżki sensoryczne w mózgu. Jak ważny jest rozwój sensoryczny dziecka i jaki ma wpływ na dalszy jego rozwój świadczy fakt, że układ dotykowy jest kształtowany pomiędzy 8 a 12 tygodniu ciąży. 

Nie każdy fizjoterapeuta, rehabilitant czy terapeuta integracji sensorycznej ma doświadczenie w pracy z tak małymi dziećmi. Wielu terapeutów przekłada swoje doświadczenia z pracy z dziećmi przedszkolnymi na niemowlęta i wcześniaki. Sensory Babies to specyficzna wiedza, która daje wymierne efekty jeżeli jest prowadzona przez wykształconego i doświadczonego specjalistę. W naszym Centrum  dzięki pracy w zespołach terapeutycznych , specjaliści zapewniają wielokierunkową opiekę dostosowaną do potrzeb małego pacjenta: terapeutci SI sensory babies, rehabilitantci, SI, specjalista odruchów pierwotnych , posturalnych i in.), fizjoterapeuci i lekarze neurolog dziecięcy i pediatra ( dr n med. Małgorzata Bilska), psycholog kliniczny, logopedzi i neurologopedzi.

Jeżeli posiadasz Opinię o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju oferujemy możliwość skorzystania  z bezpłatnej terapii , jeżeli skorzystasz z usług komercyjnych pytaj o możliwe rabaty i zniżki. Mamy ich dużo, a nasze ceny w stosunku do oferowanej jakości są konkurencyjne.

 

Zajmujemy się całościową opieką rehabilitacyjną i psychologiczną niemowląt i małych dzieci, w tym wcześniaków. Diagnozujemy i obejmujemy opieką dzieci zagrożone trudnościami rozwojowymi, w tym dzieci urodzone poprzez cesarskie cięcie, z trudnej ciąży lub porodu, z asymetrią ułożeniową.

Dlaczego?

Stymulacja jest konieczna, aby skutecznie zapobiegać nieprawidłowością w rozwoju psychoruchowym. Wygaszać negatywne wpływy doświadczeń sensorycznych, ograniczać patologiczne wzorce postawy i ruchu, zapobiegać zespołowi KISS, wspomagać stymulację oralną, w przypadku nieprawidłowości prowadzić regularną terapię i rehabilitację.

JAK PRACUJEMY?

Preferujemy całościowe, holistyczne podejście do dziecka polegające na stosowaniu wielospecjalistycznej terapii. W zależności od potrzeb dziecka opiekuje się nim psycholog, fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda, neurologopeda i inni.

METODY?

W ofercie mamy własne, autorskie podejście do dziecka, ale pracujemy w oparciu o uznane metody rehabilitacji terapie manualne, integrację sensoryczną, integrację bilateralną, terapię odruchów

POZNAJ NASZYCH TERAPEUTÓW:

 

Teresa Zielińska- Ukończyła psychologię kliniczną na Uniwersytecie Wrocławskim, ma wieloletnie doświadczenie w diagnozie i terapii dzieci ze spektrum autyzmu.Ukończyła podstawowe szkolenie w zakresie Stosowanej Analizy Zachowania. Posiada certyfikat diagnosty i terapeuty integracji sensorycznej.Jest neuropsychologiem certyfikowanym terapeutą metody Warnkego i EEG Biofeedbacku.Ukończyła Specjalistyczny Zaawansowany Kurs Integracji Sensorycznej Sensory Babies-Master Class Course pod kierunkiem niekwestionowanych autorytetów z zakresu rehabilitacji niemowląt metodą SI Lindsey Hardy i Emily Hills. Zajmuje się integracją sensoryczną niemowląt i wcześniaków.Ukończyła neurosensomotoryczny kurs integracji odruchów posturalnych i dynamicznych I i II stopnia wg.Masgutovej do pracy z dziećmi i dorosłymi z uszkodzeniami w obrębie układu nerwowego

 

Joanna Gaszewska- Fizjoterapeuta, Pedagog specjalny w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, Jest terapeuta i diagnostą integracji sensorycznej.Manipulacja powięzi, Kompleksowa diagnostyka i terapia wad postawy, Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt od 0-12 m-cy, PNF i PNF w Pediatrii

 

 

· .   

 

CO TO JEST SYNDROM KISS?

Zespół braku równowagi kinematycznej spowodowany nadwyrężeniem okolicy podpotylicznej.

PRZYCZYNY SYNDROMU KISS:

1.      Ciąża- nieprawidłowe ułożenie dziecka, przewlekły, emocjonalny stres,  lub długo utrzymujący się stres, skrzywienie kręgosłupa u matki, ciąża bliżniacza

2.      Poród- zbyt szybki, lub zbyt długi, cesarskie cięcie, poród wspomagany, indukowany, owinięcie pępowiną, utknięcie w kanale rodnym, krwiaki w obrębie mięśnia mostkowo-obojczykowo-sutkowego, uszkodzenie obojczyka

3.      Błędy wczesnego dzieciństwa- nieprawidłowa pielęgnacja( noszenie, układanie dziecka, foteliki, siedziska, leżaczki, bujaczki, nieprawidłowe napięcie mięśniowe)

OBJAWY SYNDROMU KISS:

Wczesne: trudności ze ssaniem, wyginanie ciałka, preferencja jednej piersi, kręcz szyi, asymetryczne układanie ciała, kolki jelitowe, płaczliwość, kłopoty z zasypianiem, problemy ze snem, obniżone napięcie mięśniowe, krzywe trzymanie głowy, ulewanie i wczesne ślinienie, asymetria twarzy, główki, wytarcie włosków po jednej stronie,stany zapalne oczu zwłaszcza po jednej stronie

NASTĘPSTWA SYNDROMU KISS:

1. Nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny (późne przekręcanie na bok, preferencja jednego boku, przyśpieszone osiąganie pionowej pozycji i chodu, asymetryczne wzorce lokomocji, foczy ruch i raczkowanie, niepewność posturalna, problemy z równowagą i koordynacją, motoryką dużą i małą, nieprawidłowa lateralizacja)

2. Problemy orofacjalne i oddechowe: wybiórczość pokarmowa, częste infekcje dróg oddechowych, tendencja do otwartej buzi, opóźniony rozwój mowy

3. Problemy z oczami- łzawienie oczu, stany zapalne, asymetryczne domykanie powiek, sterownicze ustawianie głowy, zez, astygmatyzm, oczopląs

4.Problemy z zachowaniem: strachliwość, stałe niezadowolenie, trudności adaptacyjne, trudności społeczne

5.Moczenie nocne

6.Opóżniona, skrzyżowana lateralizacja lub jej brak

 

 

TERAPIA INTEGRACJI ODRUCHÓW DYNAMICZNYCH I POSTURALNYCH WG.S.MASGUTOWEJ

Dziecko rodzi się z naturalnym przystosowaniem do otaczającego świata i środowiska.Przystosowanie to zapewniają odruchy, czyli kierowane przez system nerwowy reakcje ciała powstające w odpowiedzi na drażnienie receptorów rozmieszczonych w skórze,ścięgnach,mięśniach określonego obszaru ciała, żrenic. Odruchy wrodzone , odruchy bezwarunkowe niezbędne do przeżycia, stanowią podstawę neurofizjologicznego rozwoju i uczenia się, wpływają na pracę naszego mózgu,procesy myślowe i intelektualne.Z rożnych powodów, w wyniku urazu lub urazu, stresu płodowego, porodu może dojść do niewykształcenia się odruchów , lub nie zostanie on zintegrowany z całym układem-systemem ruchowym. Poprzez terapię integracji odruchów dynamicznych i posturalnych można:

  • nauczyć się prawidłowych wzorców ruchowych tj. czworakowanie, siedzenie,chodzenie
  • poprawić napięcie mięśniowe
  • poprawić koordynację ruchową
  • poprawić rozwój ruchowy oraz technikę chodu
  • poprawić koordynację wzrokowo-ruchową
  • poprawić orientację w przestrzeni
  • zmniejszyć zachowania agresywne